Familie-Părinţi/Relaxare și wellness

7 obiceiuri sanatoase pe care sa le ai inainte de culcare

obiceiuri sanatoase inainte de culcare - SFATULPARINTILOR.RO - PIXABAY_COM - sleep-3888443_1920

Daca vrei sa ai un somn bun, o rutina sanatoasa a somnului este mai mult decat necesara. Iata 7 obiceiuri sanatoase pe care sa le ai inainte de culcare.

 

  1. Gustari sanatoase

Daca tot ti s-a facut foame inainte de culcare, incearca unu-doua fructe de kiwi. Atentie, insa, nu ar trebui mancate decat cu o ora inainte de culcare. Intr-un studiu realizat recent s-a descoperit ca fructele de kiwi ajuta oamenii sa adorma mai repede cu 35% si sa doarma cu 13% mai mult decat cei care nu mananca kiwi. Se pare ca vitaminele C si E regleaza neurotransmitatorii din creier responsabili cu ciclul somnului.

 

  1. Scapa de pernele din pene

Pernele sunt un ajutor foarte important in calitatea somnului si, totusi, un om din 100 doarme prost din cauza alegerii gresite a pernii. Una dintre cele mai mari greseli in ceea ce priveste pernele este alegerea unor produse din pene. Cei mai multi dintre participantii la un studiu recent care au raportat un somn de proasta calitate aveau perne din pene. Specialistii spun ca cele mai bune perne sunt cele din poliester sau latex.

 

  1. Stretching

Ti se pun carcei in timp ce dormi? Urata situatie, mai ales ca pot declansa insomnia. Solutia ar fi ca inainte de culcare sa faci cateva exercitii de stretching care sa-ti relaxeze incheieturile, tendoanele si muschii, iar astfel sa scada in intensitate si frecventa crampelor musculare. Unul dintre cele mai simple si eficace exercitii de stretching este sa stai pe podea, cu picioarele intinse, si sa te apleci spre genunchi pentru a-ti prinde varfurile degetelor de la picioare.

 

  1. Iau aspirina

In cazul in care te numeri printre persoanele carora medicul le-a recomandat aspirina pentru a preveni riscul de atac de cord, este indicat sa iei medicamentul aproape de culcare si nu la pranz.

  1. Zgomot “roz”

Iti curge robinetul? Ceasul ticaie? Toate aceste zgomote subtile te pot tine treaz toata noaptea. Poate ai auzit ca zgomotul alb te poate calma si iti poate aduce somnul mult dorit, insa zgomotul roz este si mai bun. Imagineaza-ti picaturile de ploaie cum cad incet. Simti ca te relaxezi? Se pare ca zgomotul roz regleaza undele creierului si te ajuta sa dormi mai bine. In plus, zgomotul roz este benefic centrului de memorie din creier.

 

  1. Alergare

Specialistii de la National Sleep Foundation din Statele Unite spun ca exercitiile fizice facute cu cel putin patru ore inainte de culcare duc la o imbunatatire a calitatii somnului, inca din prima zi.

 

  1. Recunostinta

Se stie ca sanatatea mintala este in stransa legatura cu un somn bun. Iar gratitudinea ajuta la pastrarea unei bune sanati mintale. Un studiu realizat in Marea Britanie a scos la iveala faptul ca oamenii care tin un jurnal in care isi exprima recunostinta pentru diverse lucruri din viata lor au mai putine ganduri negative care iti tin treji toata noaptea si s-au declarat mai multumiti de somnul lor.

 

Sursa Oprah.com

Imagine de Thomas Meier[1] de la Pixabay[2]

Endnotes:
  1. Thomas Meier: https://pixabay.com/ro/users/tmeier1964-2034229/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=3888443
  2. Pixabay: https://pixabay.com/ro/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=3888443
 

Vizualizări: 6225
 

Cuvinte cheie: , , , , ,