Familie-Părinţi/Diete sanatoase

11 ponturi ca sa slabesti mult si sanatos. Sunt la indemana oricui

Simti nevoia sa mai dai jos cateva kilograme[1] in plus? Usor de zis, greu de facut. Insa nu imposibil. Important este sa intri intr-o rutina[2], iar totul va urma lesne, de la sine.

 

Tine cont doar ca fiecare om este diferit si unele dintre sfaturile de mai jos s-ar putea sa nu fie potrivite si pentru tine. Incearca-le unul cate unul, apoi adopta-le doar pe cele care te caracterizeaza si pe care le poti face din placere, fara prea mult stres.

 

1. Lucrurile bune vin in ambalaje mici

Poti sa te bucuri de micile placeri ale vietii, dar bogate in calorii – cum ar fi de exemplu branza sau ciocolata – in portii mici. Ti se va parea ca, de fapt, mananci mai multa, in realitate, insa, e foarte putin.

 

 

2. Tine apa langa tine

Fa-ti un obicei de a lua in pahar de apa si nu o gustare plina de grasimi. Pe langa faptul ca vei fi hidratat, vei observa si o subtiere in jurul taliei. Poti da savoare apei, adaugand felii de lamaie.

 

 

3. Obisnuieste-te cu verdeturile aromate si condimentele

Pe langa faptul ca vor da o savoare aparte mancarii, condimentele contin substante care sporesc arderile.

 

 

4. “Slabeste supa”

Atunci cand fierbi supa, ia grasimea de deasupra.

 

 

5. Jumatate de portie

Daca mergi la restaurant, roaga ospatarul sa-ti puna la pachet jumatate din portia obisnuita inainte sa ti-o aduca la masa. In acest fel, creierul este “pacalit” si declanseaza mai repede senzatia de satietate.

La fel si acasa, lasa in farfurie cateva linguri din mancare. Vei vedea ca te poti simti plin si fara sa mananci tot din farfurie.

6. Asculta-ti poftele

Daca ti-e pofta de ceva dulce, mananca ceva dulce. Insa opteaza pentru ceva sanatos – cum ar fi un fruct, si nu pentru o inghetata. Sau pentru floricele si nu pentru chipsuri.

De asemenea, daca vrei totusi sa manci ceva “interzis”, mananca putin, sau nu mai lua nicio “gustare”.

 

 

7. Ia-o incet

Daca n-ai fost obisnuit pana acum sa mananci multe fructe si legume, ia-o incet. Incepe cu fructele si legumele care iti plac, apoi adauga unul cate unul dintre cele pe care nu le-ai gustat pana acum, pana cand te obisnuitesti cu toate.

 

 

8. Atentie la grasimi

Nu stii ce alimente mustesc de grasime? Atunci fereste-te de urmatoarele cuvinte, cand le gasesti pe meniurile de la restaurante: gratinat, parmesan, carbonara, tempura, alfredo. Nu trebuie, insa sa renunti la sosuri. Alege doar niste variante mai scazute in grasimi.

 

 

9. Mananca si atat

Multi dintre noi, in timp ce mananca, citesc sau privesc la televizor, vorbesc la telefon – chiar. Pentru ca organismul sa fie atent la mesajele de satietate ale creierului, trebuie sa fii preocupat doar de mancare. De nimic altceva. Mesteca lent, fii atent la textura mancarii si la savoarea ei.

 

 

10. Atentie la portii

Cat de mare ar trebui sa fie portia de mancare, depinde de ce mananci. De exemplu, o portie de paste, n-ar trebui sa depaseasca in dimensiuni o minge de tenis.

 

 

11. Ia mancare la pachet

Ca sa nu mai fii tentat sa mananci de la fast-food, pregateste pentru birou un pachet de-acasa. Vei face alegeri mult mai sanatoase decat daca ai comanda la restaurant. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca va fi si mult mai ieftin.

Endnotes:
  1. kilograme: https://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/alimentatie-sanatoasa/dieta-de-slabit-6-sfaturi-pentru-a-manca-mai-putin/
  2. rutina: https://www.clickpentrufemei.ro/sectiune/diete/articol/cele-mai-bune-50-de-trucuri-de-slabit
 

Vizualizări: 18456
 

Cuvinte cheie: , , , ,