Familie-Părinţi/Relaxare și wellness

Somn usor: 5 cai simple sa te eliberezi de stres si dormi bine

sfatulparintilor.ro - somn usor - freedigitalphotos.net

Cu totii suntem stresati, de la mic la mare, si stresul este principalul dusman al somnului usor[1]. Grijile ne tin treji pana la orele diminetii, iar somnul usor[2] nu este decat un vis frumos. Vestea buna este ca, daca aplici anumite strategii, te vei putea elibera de stres si vei putea avea somnul usor[3] pe care ti-l doresti.

 

Iata 5 cai ca sa te eliberezi de stres si sa dormi bine, recomandate de dr. Joe Ojile, fondator si CEO la Clayton Sleep Institute, din St. Louis, Statele Unite.

 

 

1. Fa-ti un jurnal al grijilor

Inainte de culcare, rezerva-ti 10 minute pentru a scrie problemele cu care te confrunti, de la munca sau de acasa, griji pe care ti le faci in legatura cu anumite aspecte ale vietii tale, intrebari care te framanta. Sa scrii aceste probleme nu te va ajuta sa le rezolvi, insa te va elibera de ele, cel putin pana a doua zi. Diferenta este ca pe timpul noptii vei dormi mai linistit.

 

 

2. Fa o baie

Apa te linisteste si poti scapa astfel de stres. In plus, apa calduta relaxeaza organismul si te vei simti mai pregatit pentru somn. Adu-ti aminte cat de repede adorm copiii dupa ce le faci baie si te vei convinge sa incerci si tu. Acelasi efect il poti obtine si daca bei inainte de culcare o ceasca de ceai verde fara cofeina.

 

3. Spune o rugaciune sau mediteaza

Iti aduci aminte, cand erai copil, ca mama te punea sa zici o rugaciune inainte de culcare? Indiferent de credinta ta, o rugaciune inainte de culcare te ajuta sa-ti eliberezi creierul si astfel nu te vei mai fatai de pe o parte pe alta gandindu-te la diverse probleme.

Acelasi efect il obtii si prin meditatie.

 

 
4. Fa o plimbare

Exercitiile fizice inainte de culcare te pot suprasolicita, asa ca renunta la ele. Fa in schimb o plimbare lejera cu cateva ore inainte de culcare. Intotdeauna te vei simti mai relaxat si vei dormi mai bine.

 

 

 

5. Mangaie-ti partenerul

Petrece cateva minute inainte de culcare, mangaindu-ti partenerul, alintandu-va si giugiulindu-va. Vei vedea ca, brusc, starea de spirit ti se va schimba, si te vei calma. Iar asta inseamna un somn bun. Sexul are acelasi efect, singura diferenta este ca mai trebuie sa astepti putin pana sa te culci, insa vei dormi foarte bine dupa aceea.

 

 

Credit foto: freedigitalphotos.net[4]

Endnotes:
  1. somnului usor: http://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/sanatate-fizica-si-mentala/somn-usor-10-factori-care-nu-te-lasa-sa-dormi/
  2. somnul usor: http://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/relaxare-si-wellness/somn-usor-7-trucuri-sa-adormi-mai-repede/
  3. somnul usor: http://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/sanatate-fizica-si-mentala/20-de-modalitati-pentru-un-somn-usor-partea-i/
  4. Credit foto: freedigitalphotos.net: http://www.freedigitalphotos.net
 

Vizualizări: 6254
 

Cuvinte cheie: , ,