Familie-Părinţi/Relaxare și wellness

Scapa de stres si anxietate cu aceste remedii naturale

stres - anxietate- depresie - sfatul parintilor.ro - pixabay_com

Stresul si anxietatea subt atat de prezente in viata noastra incat ajungem sa nu le luam in serios. Insa, daca nu sunt tinute sub control, acestea tind sa ne acapareze si sa ne lase prada depresiei.

 

Iata cum sa scapi de stres si anxietate cu ajutorul remediilor naturale.

 

 

  1. Tine-ti respiratia

Respiratia yoghina ajuta la reducerea stresului si anxietatii. In cartea ta Spontaneous Happiness, devenita bestseller, medicul Andrew Weil introduce tehnica clasica de respiratie din yoga pe care el o numeste 4-7-8.

Unul dintre motivele pentru care tehnica functioneaza este ca nu poti inspira profund si, in acelasi timp, sa fii anxios. Pentru a practica tehnica 4-7-8 trebuie sa expiri complet pe gura, apoi sa inspiri pe nas pana numeri la 4. Tine-ti respiratia pana la 7. Apoi expira usor, pe gura timp de 8 secunde. Repeta cel putin de doua ori pe zi.

 

 

  1. Mananca ceva, rapid

„Aproape toti oamenii devin anxiosi si iritabili atunci cand le este foame”, spune psihologul Drew  Ramsey, coautor al volumului, The Happiness Diet. „Cand te confrunti cu un atac de panica, nivelul zaharului din sange se prabuseste. Cea mai buna solutie este sa ai la indemana o gustare precum o mana de nuci sau o tableta de ciocolata neagra cu un pahar de apa sau un ceai fierbinte”.

Pe termen lung, dieta joaca un rol important in reducerea anxietatii, spune Ramsey. Sfatul sau: consuma hrana integrala, o dieta bazata pe legume, cu putina carne si fructe de mare, insa cu multe legume cu frunze verzi (precum varza kale) pentru a primi o varietate de fitonutrienti pentru a ajuta la reducerea anxietatii.

 

 

  1. Consuma micul dejun

Nu te infometa, te sfatuieste dr. Ramsey. „Multe dintre persoanele anxioase sar peste micul dejun. Eu le spun acelor oameni sa manance oua, care sunt satioase si sunt una din sursele naturale de top in ceea ce priveste colina (n.r. o vitamina hidrosolubila). Un nivel scazut de colina esre asociata cu crestsrea anxietatii”.

 

 

  1. Mananca omega 3

Stii ca uleiul de peste este benefic pentru inima ta, insa el te protejeaza si impotriva deperesiei si anxietatii. Intr-un studiu, studentii care luau 2,5 miligrame de omega 3 timp de 12 saptamani erau mai putin anxiosi inaintea examenelor comparativ cu studentii care inghiteau pilule placebo.

In general, expertii recomanda sa-ti iei omega 3 din alimente. Somonul reprezinta una dintre cele mai bune surse de acizi grasi. Alte alegeri bune sunt: sardinele, ansoa si midiile.

 

 

  1. Cura de 21 de minute

21 de minute: de atat este nevoie sa faci un exercitiu fizic pentru a reduce anxietatea, sustin studiile legate de acest subiect. „Daca te simti anxios si treci pe banda rulanta, te vei simti mult mai calm dupa antrenament. In general, le cer pacientilor mei sa se implice timp de 20-30 de minute intr-o activitate ce le creste ritmul cardiac indiferent ca este vorba despre banda de alergat, folosirea unui stepper sau exersarea pe bicicleta eliptica, oricare dintre aceste variante este benefica. Daca nu faci sport, macar mergi la o plimbare”, a punctat Ramsey.

 

 

  1. Floarea pasiunii

In ciuda numelui sau, aceasta planta nu te va ajuta in dragoste. Ea are proprietati sedative, iar in Germania este folosita pentru tratarea persoanelor nervoase, sau a celor care nu se pot odihni. In urma unor cercetari in laborator s-a descoperit ca floarea pasiunii poate reduce simptomele anxietatii. Adesea, este folosita si pentru combaterea insomniei.

La fel ca si alte sedative poate provoca somnolenta si nu este recomandata luarea ei daca urmezi un tratament medicamentos de combatere a insomniei.

Specialistii recomanda sa nu iei floarea pasiunii mai mult de o luna.

 

Sursa: health.com

 

Vizualizări: 2298
 

Cuvinte cheie: , , , , ,