Familie-Părinţi/Actualitate

6 obiceiuri care te mentin calm intreaga zi

relaxare - sfatulparintilor.ro - pixabay_com

Esti stresat de fiecare data cand ajungi la birou? Ei bine, nu esti singurul. Peste 80% dintre persoanele care muncesc in statele dezvoltate se confrunta cu aceeasi situatie. Insa stresul nu este rau doar pentru sanatatea mintala. Potrivit mai multor studii, incordarea de la munca este asociata cu mai multe probleme de sanatate, decat orice alt factor stresant precum banii si problemele de familie.

Stresul implica un risc mai mare de anxietate, depresie, boli de inima, probleme gastrointestinale si ale sistemului imunitar.

De fapt, un studiu realizat de catre universitatile Harvard si Stanford a demonstrat ca stresul de la locul de munca ocupa al doilea rand dupa fumat in ceea ce priveste pericolul pentru sanatate.

Cercetarea publicata in Proceedings of the National Academy of Sciences dezvaluie motivul acestei stari de fapt. Inflamatia este reglata de cortizol (hormonul stresului), care este secretat de glandele suprarenale. Cercetatorii au descoperit ca stresul cronic afecteaza legatura dintre glandele suprarenale si creier ceea ce face ca inflamatia sa o ia razna.

Acest lucru este cunoscut sub numele de „oboseala glandei suprarenale” si are ca efect reducerea abilitatii corpului de a regla inflamatiile ceea ce va dezvolta boli cronice ale sistemului imunitar. Date fiind toate acestea este important sa gasesti modalitati prin care sa te poti calma si sa combati stresul de la locul de munca.

 

 

  1. Seteaza alarma ceasului mai devreme

Nu degeaba se spune ca ziua buna de dimineata se cunoaste – asadar, este important sa incepi ziua asa cum trebuie. In loc sa te ridici din pat prea tarziu (din cauza ca ai oprit alarma in speranta ca mai prinzi cateva minute de somn) si ai dormit mai mult, ofera-ti oportunitatea de a avea suficient timp pentru a te trezi.

Bea un pahar cu ceai verde si petrece cateva minute in liniste, pregatindu-te pentru ziua ce sta sa vina. Alergatul prin casa pentru ca te-ai dat jos din pat prea tarziu este o modalitate stresanta de a incepe ziua.

 

 

  1. Alcatuieste o lista rezonabila cu lucruri pe care le ai de facut

Este recomandat sa ajungi la birou un pic mai devreme – chiar daca acum ti se pare un lucru oribil, pentru a avea timp sa te concentrezi pe ce ai de facut.

Rezerva cateva minute pentru lucrurile pe care vrei sa le obtii. Incepe cu activitatile mai presante apoi ocupa-te de obiectivele aflate pe termen lung. Pe masura ce ai dus la bun sarcinile taie-le de pe lista.

Aceasta abordare te ajuta sa scapi de „harababura mentala” si pui totul, organizat, pe o singura lista. Ideea este ca vei deveni mai productiv la locul de munca. Si nu uita, daca nu ai reusit sa termini totul azi ca mai este o zi si maine.

 

 

  1. Organizeaza-ti spatiul cu atentie

Dezordinea exterioara poate cauza dezordine in interior. Rezerva timp in fiecare saptamana pentru a-ti organiza biroul si spatiul in care lucrezi. Arunca hartiile si obiectele de care nu mai ai nevoie. Organizarea biroului este o modalitate excelenta de a aduce calmul la locul de munca.

 

  1. Creeaza zona personala Zen

Dupa ce ai scapat de tot ce nu-ti mai trebuia, aranjeaza un mediu care te calmeaza cu adevarat. O aromaterapie cu levantica sau citrice iti va imbunatati starea de spirit. De asemenea, cateva plante vii vor aduce aerul proaspat in biroul tau. O zona Zen poate fi un plus pentru starea ta de spirit.

 

 

  1. Concentreaza-te pe o singura sarcina

Pe masura ce treci pe lista de activitati pe care le ai de facut, ramai prezent si ocupa-te de o singura sarcina o data. Daca te lasi furat de ganduri (legate fie de trecut, fie de viitor) te poti confrunta cu anxietatea ceea ce va avea un efect negativ asupra potentialului tau. Nu transforma munca intr-o actiune plictisitoare, in care sa stai tot timpul cu ochii pe ceas. Onoreaza fiecare activitate care se afla pe lista ta de prioritati. Lasa momentul prezent sa fie un exercitiu de meditatie. Acceptarea deplina a unei sarcini poate reduce stresul si aduce pacea interioara.

 

 

  1. Practica, de-alungul zilei, respiratia constienta

Cand esti stresat ori tensionat respiratia va deveni superficiala – ceea ce va accentua anxietatea. Observarea respiratiei este o modalitate fundamentala de a aduce linistea interioara. Respiratia constienta este o ancora pentru momentul prezent. De fiecare data cand realizezi ca esti stresat la munca, concentreaza-te pe respiratie si lasa ingrijorarile si anxietatile sa se disipeze.

Sursa: mindbodygreen.com

 

Vizualizări: 29237
 

Cuvinte cheie: , , , ,