Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

Fructe si legume pe care trebuie sa le mananci pentru a combate astenia de toamna

Astenia este o stare de oboseala intensa si prelungita, insotita de slabiciune fizica, dar si de scaderea capacitatilor de lucru intelectual. Pe masura ce zilele devin tot mai scurte, iar noptile din ce in ce mai lungi, organismul incepe sa-si piarda rezistenta, slabindu-se sistemul imunitar[1], fapt ce are efecte si asupra psihicului. Apar insomnia, depresiile, lipsa puterii de concentrare, fluctuatiile de apetit.

 

 

 

Mere, pere in panere (…) si gutui amarui cu puf galben ca de pui

Va mai aduceti aminte aceste versuri ale lui Demostene Botez?! Toate fructele mentionate mai sus la care se adauga prunele, nucile si strugurii contribuie din plin la stimularea sistemului imunitar.

 

Merele, de exemplu, contin foarte multi antioxidanti[2] care previn mai multe tipuri de cancer[3], previn blocajele renale, scad nivelul colesterolului rau, reduc riscul aparitiei diabetului de tip 2 si a astmului, au grija de sanatatea plamanilor.

 

Perele contin si ele antioxidanti care ajuta la sanatatea colonului si la prevenirea degenerarii maculare. In plus para este fructul cu cel mai mic risc de aparitie a alergiilor.

 

Cat priveste gutuile, acestea au efect antistres si antioxidant, fiind recomandate si persoanelor care au probleme cu surplusul de kilograme.

 

Prunele sunt un amalgam de vitamine si minerale[4] (cu efecte antianemice si antiastenice. Previn aparitia gutei, hepatitei, diabetului si aterosclerozei, fluidizeaza sangele si scad riscul intoxicatiilor alimentare.

 

Strugurii au, de asemenea, rol antioxidant, contribuie la intarirea sistemului imunitar si alunga oboseala. In plus, consumul de struguri previne aparitia bolilor cardiovasculare si imbunatateste activitatea aparatului renal.

 

Nucile. Continutul ridicat de grasimi nesaturate si acizi grasi, la care se adauga nivelul ridicat de fibre si antioxidanti fac din nuci aparatorul de pret al inimii, prin scaderea nivelului colesterolului.

 

Pe lista fructelor sanatoase pentru imbunatatirea sistemului imunitar, pot fi adaugate avocado si kiwi.

 

 

Usturoiu-alunga boala / Ceapa vindeca raceala

Oricum ar fi consumate/ Fierte, crude, toate, toate/ sunt izvor de sanatate, zice Lucia Muntean in poezie Hora legumelor. Ei bine, exista adevar in toate aceste versuri.

 

Ceapa, de exemplu, este un adevarat medicament. Combate astenia, afectiunile respiratorii, gripa si raceala, este eficace in surmenajul fizic si psihic.

 

„Colegul” usturoi favorizeaza fixarea fosforului, ceea ce inseamna oase sanatoase. Usturoiul combate tulburarile hepatobiliare, scade valoarea colesterolului, are calitati antibiotice, antigripale si de stimulare a sistemului digestiv.

 

Prazul, din aceeasi familei cu ceapa si usturoiul, contribuie la scadera colesterolului rau si cresterea colesterolului bun, lupta impotriva cancerului (la colon si prostata), stabilizeaza nivelul glicemiei din organism.

 

Dovleceii si ardeiul gras stimuleaza sistemul imunitar, iar vitamina C ajuta organismul sa faca fata trecerii de la o temperatura ridicata la una scazuta.

 

Acelasi efect il au si morcovul, pastarnacul, telina.

 

Vinetele scad colesterolul rau, fac bine inimii si au un continut ridicat de antioxidanti care combat radicalii liberi. In plus, vinetele au un nivel ridicat de fibre, potasiu, magneziu, vitaminele B1 si B3 si B6.

Lista alimentelor sanatoase pe care le puteti consuma toamna ar putea continua cu varza, conopida, cartofi dulci, broccoli, varza de Bruxelles etc.

Endnotes:
  1. sistemul imunitar: http://www.sfatulparintilor.ro/articol/896/7-semne-surprinzatoare-ca-ai-imunitatea-scazuta
  2. antioxidanti: http://www.sfatulparintilor.ro/articol/1357/lista-celor-mai-bogate-alimente-in-antioxidanti
  3. cancer: http://www.sfatulparintilor.ro/articol/1423/17-modalitati-de-a-te-feri-de-cancer-partea-a-ii-a
  4. vitamine si minerale: http://www.sfatulparintilor.ro/articol/1440/5-vitamine-si-minerale-esentiale-pentru-iarna
 

Vizualizări: 3440
 

Cuvinte cheie: , , , ,