Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

Cele mai rele 9 alimente pe care le poti manca. Punctul 7 e favoritul tuturor!

Cele mai rele 9 alimente - sfatulparintilor.ro - pixabay_com - bowl-1842294

Nu intotdeauna poti face cele mai bune alegeri in ceea ce priveste alimentatia[1] ta. Insa, daca esti suficient de atent, poti limita numarul greselilor alimentare.

 

Iata o lista cu cele mai “pacatoase” 9 alimente[2] pe care le-ai putea manca.

 

 

1. Sorici prajit

Grasimea de porc este, oricum, periculoasa, iar daca mai mananci soriciul si prajit ai numai dezavantaje. Lasand la o parte grasimile saturate si grasimile trans rezultate in urma prajirii, si gura au de suferit. Pentru ca se intareste destul de tare, soriciul prajit poate afecta gingiile si smaltul dintilor.

 

 

2. Deserturi prajite

Inchipuie-ti ceva ce este oricum bogat in grasimi si zahar, la care se adauga un plus de nocivitate: prajirea. Nu te pacali ca pui deasupra un sos natural de fructe si il transformi, astfel, intr-un desert sanatos.

 

 

3. Cartofi prajiti cu branza

Cartofii prajiti nu sunt sanatosi. Insa cine poate renunta total la ei este un adevarat erou. O alta greseala este sa adaugi branza peste cartofii prajiti. Branza contine de zece ori mai multe grasimi saturate decat pestele sau carnea de pui. Combinatia carbohidrati prajiti cu branza nu este deloc benefica organismului.

4. Bauturi alcoolice colorate

Alcoolul este ca si cartofii prajiti. Cam greu renunti definitiv si irevocabil la el. Poti renunta insa la bauturile alcoolice colorate, “imbogatite” cu diverse arome. Daca vrei ceva combinat, poti incerca bauturile tari cu apa minerala, apa tonica sau suc natural de fructe. In acest fel excluzi chimicalele din bauturile alcoolice.

5. Carnea procesata

Ii poti spune la fel de bine “carnea misterioasa” pentru ca niciodata nu ai garantia ingredientelor. Carnaciorii, salamul si alte preparate asemanatoare contin capete, ghiare si multe alte ingrediente mai putin dezirabile.

6. Nuggets

Aceste semipreparate pe care le poti achizitiona de la orice supermarket nu sunt o alegere tocmai sanatoasa. Ele nu contin doar carnea file (pui, peste etc.). Ca si in cazul carnatilor, nugget-urile au si alte ingrediente pe care nu ti le-ai pune singur in farfurie. Se mai adauga si prajirea care nu este deloc buna pentru organism. Un alt aspect important este marimea nugget-urilor. Cu cat acestea sunt mai mici, cu atat sunt mai imbibate cu ulei. Asa ca daca vrei un file prajit, preparati-l singur, din bucati mari de carne.

7. Gogosi

Glazura, gem si grasimi, faina si zahar rafinate, prajire in ulei rafinat. Iata combinatia nesanatoasa din gogosi. Efectele asupra organismului sunt dezechilibrarea balantei zaharului de sange (ofera un boom urias, urmat de o scadere dramatica la scurt timp dupa consumarea lor). Brusc ti se face foamei si mai vrei una, si inca una.

 

 

8. Supa la conserva

In comparatie cu alimentele de mai sus, supa la conserva nu pare asa de rea. Insa continutul bogat de sare o face la fel de nesanatoasa. Daca vrei o supa, preparati-o singur.

 

 

9. Bauturile acidulate

Sunt bogate in calorii, iar acidul din ele a fost legat de aparitia osteoporozei, a cariilor dentare si a bolilor cardiovasculare. Nici bauturile “light” nu sunt recomandate. Chiar daca au un continut mai mic de calorii, au acelasi efect dezastruos asupra danturii.

 

Credit foto: freedigitalphotos.net[3]

Endnotes:
  1. alimentatia: https://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/alimentatie-sanatoasa/studiu-cele-mai-rele-44-de-alimente-pe-care-le-consumi-zi-de-zi/
  2. alimente: https://www.eva.ro/dietafitness/nutritie/top-5-cele-mai-rele-alimente-pe-care-le-consumi-cu-placere-articol-57908.html
  3. Credit foto: freedigitalphotos.net: http://www.freedigitalphotos.net
 

Vizualizări: 14802
 

Cuvinte cheie: , , ,