Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

Ce mesaje iti transmite organismul prin pofte

mesaje pofte

Incercam cat putem sa urmam sfaturile expertilor in nutritie, incercam sa avem o alimentatie care sa ne ajute sa ne pastram sanatatea, greutatea, tineretea, energia, etc. Insaoameni suntem si uneori, oricat incercam sa rezistam, la un moment dat tot cedam cate unei pofte [1]nesanatoase, moment urmat mai mereu de vinovatie. Ei, bine, putem sa ne relaxam: informatiile care circula pe net (si pentru care, e drept, nu bagam mana-n foc) spun ca deseori pofta puternica de un anumit aliment este mesajul pe care corpul ni-l transmite ca are un deficit de minerale sau vitamine.

 

Se pare ca fiecare pofta are o cauza.

 

Unora le este pofta de ciocolata, altora de ceva sarat. Oricare ar fi pofta [2]ta, uneori este atat de puternica incat te face sa iesi din casa in miez de noapte si sa te duci la magazin sa-ti cumperi mancarea dupa care salivezi. Pofta de un anumit aliment este modul prin care corpul iti spune ca duce lipsa de vreo substanta din acea mancare. Si de multe ori ca sa-ti satisfaci intr-adevar acea nevoie, trebuie sa mananci altceva decat lucrul de care crezi ca ti-e pofta.
Citeste in paginile urmatoare cum se zice ca putem sa ne intelegem poftele ca ele sa actioneze si sa lucreze in favoarea noastra.

 

Daca ti-e pofta de ciocolata

Ai nevoie de magneziu…
pe care il gasesti in nuci, seminte, legume, fructe.

 

 

Daca ti-e pofta de ceva dulce…

Ai nevoie de:
– crom, pe care il gasesti in brocoli, struguri, branza, fasole boabe, pui, ficat de vitel
– carbon, pe care il gasesti in fructe proaspete
– fosfor, pe care il gasesti in pui, vita, ficat, peste, oua, lactate, nuci, legume, fulgi
– triptofan, pe care il gasesti in branza, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide.

 

 

Daca ti-e pofta de paine, paine prajita

Ai nevoie de azot…
…pe care il gasesti in mancaruri proteice: peste, carne, fasole boabe, nuci.

 

 

Daca ti-e pofta de grasimi (chipsuri), prajeli

Ai nevoie de calciu…
…pe care il gasesti in mustar, ceapa, brocoli, legume, susan, branza, nap.

 

 

Daca ti-e pofta de cafea sau ceai

Ai nevoie de:
– fosfor, pe care il gasesti in pui, vita, ficat, peste, oua, lactate, nuci, legume, fulgi
– sulf, pe care il gasesti in galbenusul de ou, ardei rosii, usturoi, ceapa
– fier, pe care il gasesti in peste, carne de pasare, fructe de mare, verdeata, cirese negre.

 

Daca ti-e pofta de alcool, sau pastile care sa te relaxeze

Ai nevoie de:
– proteine, pe care le gasesti in carne de pui, de porc, nuci, lactate, fructe de mare
– calciu, pe care il gasesti in mustar, ceapa, brocoli, legume, susan, branza, napi
– potasiu, pe care il gasesti in masline negre, cartofi, spanac, verdeturi amare.

 

Daca ti-e pofta de gheata

Ai nevoie de fier…
pe care il gasesti in peste, carne de pasare, fructe de mare, verdeata, cirese negre.

 

 

Daca ti-e pofta de mancare prajita

Ai nevoie de carbon…
…pe care il gasesti in fructe proaspete.

 

Daca ti-e pofta de bauturi acidulate

Ai nevoie de calciu…
pe care il gasesti in mustar, ceapa, brocoli, legume, susan, branza, nap.

 

 

Daca ti-e pofta de mancaruri sarate

Ai nevoie de cloruri…
…pe care le gasesti in peste, lapte de capra, sare de mare.

 

Daca ti-e pofta de mancaruri acide

Ai nevoie de magneziu…
pe care il gasesti in nuci, seminte, legume, fructe.

 

 

Daca ti-e pofta de lichide

Ai nevoie de apa.
Trebuie sa bei circa 8-10 pahare de lichide pe zi.

 

 

Daca ti-e pofta de solide, mai degraba decat de lichide

Ai nevoie de apa.
Corpul tau a fost deshidratat pentru o perioada asa lunga de timp incat nu mai simte nevoie de apa. Trebuie sa bei cat mai multa apa posibil pentru a reveni la normal.

 

 

Daca ti-e pofta de bauturi reci

Ai nevoie de mangan…
pe care il gasesti in alune, nuci, arahide, ananas, coacaz negru.

 

 

Daca ai anumite pofte in perioada premenstruala

Ai nevoie de zinc…
pe care il gasesti in carne rosie, fructe de mare, radacinoase, salata, legume cu frunze.

 

 

Daca iti este mai mereu foame

Ai nevoie de:
– siliciu, pe care il gasesti in nuci, seminte
– tirozina, pe care o gasesti in suplimentele de vitamina C, portocale,verdeturi , legume si fructe rosii
– triptofan, pe care il gasesti in branza, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide.

 

 

Daca nu ai pofta de mancare

Ai nevoie de:
– vitamina B1 pe care o gasesti in fasole, nuci, seminte, ficat
– vitamina B3 pe care o gasesti in ton, carne de vita, pui, curcan, porc, legume, seminte
– cloruri pe care le gasesti in peste, lapte de capra, sare de mare.

Sigur, uneori pofta de ciocolata e doar o pofta de rasfat, de aceea e important sa invatam sa diferentiem pofta de semnul unei nevoi, invatand sa ne ascultam corpul. Daca rezisti unei pofte cateva zile si continua sa fie cel putin la fel de intensa, sunt sanse mari sa fie modul organismului de a comunica o necesitate.

 

 

Foto: Pexels.com[3]

Endnotes:
  1. pofte : https://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/alimentatie-sanatoasa/poftele-irezistibile-de-ce-apar-si-cum-sa-le-intelegi/
  2. pofta : https://doc.ro/dieta-si-sport/ce-mesaje-iti-transmit-poftele
  3. Pexels.com: https://www.pexels.com/photo/woman-biting-brown-chocolate-37831/
 

Vizualizări: 53295
 

Cuvinte cheie: , , , ,