Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

Branza feta. 7 beneficii ULUITOARE

branza feta - sfatulparintilor.ro - pixabay_com

Daca vrei sa mananci o branza[1] cu adevarat sanatoasa, atunci branza[2] feta ar trebui sa fie alegerea ta. Branza feta este facuta din lapte de oaie sau de capra (sau chiar combinatia lor) si ofera organismului o multime de nutrienti. Branza feta este usor de digerat si este mai putin alergenica decat telemeaua de vaca, de exemplu.

 

Evita, totusi, branza feta facuta din lapte pasteurizat si tine cont ca este destul de sarata si contine grasimi saturate. Deci, consum-o cu moderatie, nu in fiecare zi.

 

 

Tipuri de feta feta

Cuvantul „feta” folosit de greci pentru a descrie acest tip popular de branza vine din italienescul „fetta” care inseamna „felie”. Desi Uniunea Europeana a stabilit anumite standarde pentru ca un anumit tip de branza sa poata fi denumit „feta”, exista preparate care pot fi facute din lapte de vaca sau de bivolita.

O portie de branza feta (28 g) contine:

– 74 de calorii

– 6 g grasime

-1,2 g carbohidrati

– 4 g proteine

– 1 g zahar

– 0,2 mg riboflavina/vitamina B2 (14% DZR – doza zilnic recomandata)

– 140 g calciu – 14% DZR

– 312 mg sodiu – 13% DZR

– 94 mg fosfor – 9% DZR

– 0,5 mg vitamina B12 (8% DZR)

– 0,1 mg vitamina B6 (6% DZR)

– 4,2 mg seleniu (6% DZR).

 

 

Iata 7 beneficii ale branzei feta.

 

  1. Protejeaza impotriva cancerului

Unul dintre cele mai intrigante beneficii ale branzei feta este protectia impotriva cancerului. Fiind o sursa bogata de calciu, combinata cu vitamina D, aceasta ajuta la protejarea organismului de cancer. Atentie, insa, daca exista o deficienta de magneziu, calciul nu mai poate fi absorbit in conditii optime.

 

 

  1. Protejeaza oasele

Pentru a beneficia de elementele nutritive ale branzei feta, aceasta ar trebui sa fie realizata din lapte nepasteurizat. Prin pasteurizare, laptele de vaca, de exemplu, isi pierde mare parte din calciu. Pentru o si mai mare sursa de calciu, poti consuma alimente alcaline precum patrunjel, spanac, zucchini.

 

 

  1. Imbunatateste sistemul imunitar

O proteina din branza feta (histidine), combinata cu vitamina B6 elibereaza in organism o molecula denumita histamina. Desi aceasta face parte din procesul inflamator al organismului, in cantitate mica ea stimuleaza functionarea sistemului imunitar.

 

  1. Imbunatateste sanatatea intestinelor

O alta componenta esentiala a branzei feta sunt probioticele. Acestea ajuta la mentinerea sanatatii captuselii intestinelor si protejeaza organismul de infectiile cu bacterii, fungi, paraziti.

 

 

  1. Previne durerile de cap

Branza feta contine vitamina B2 care este binecunoscuta pentru efectele sale impotriva durerilor de cap, inclusiv a migrenelor.

 

 

  1. Protejeaza ochii

Vitamina B2 contribuie la micsorarea riscului degenerarii maculare si a aparitiei cataractelor si glaucomului, asociate imbatranirii.

 

 

  1. Trateaza anemia

Anemia este generata de lipsa fierului din organism, iar vitamina B12 (acidul folic) este foarte importanta in absorbtia fierului.

 

Sursa: draxe.com

Endnotes:
  1. branza: https://doc.ro/dieta-si-sport/de-ce-e-branza-feta-mai-sanatoasa-decat-alte-branzeturi
  2. branza: https://sfatulparintilor.ro/reteteletale/salate/salata-cu-branza-feta-si-masline/
 

Vizualizări: 2836
 

Cuvinte cheie: , ,