Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

7 alimente care pot adauga ani vietii tale

alimente viata lunga - sfatulparintilor.ro - pixabay_com - vegetables-2943500_1920

Cu cat acumulam mai multa informatie cu atat ne este mai clar ca longevitatea nu inseamna numai mostenire genetica. Sunt o multime de factori care influenteaza calitatea si cantitatea anilor de viata, precum nutritia, sportul sau somnul.

Atunci cand citim in studii despre legatura dintre vitamina D si suplimentele de calciu si durata de viata, ne gandim la ce alti nutrienti sau alimente ne-ar putea imbunatati speranta de viata.

Iata 7 alimente care iti vor raspunde la aceasta intrebare:

1. Broccoli pentru protectia impotriva cancerului

Broccoli si alte vegetale crucifere contin sulforafan si alti antioxidanti care ajuta la protectia sanatatii celulelor de la distrugerea cauzata de radicalii liberi.

Iar cand este vorba despre legume, crud inseamna mai bine: studii recente au descoperit ca prin fierbere se pierd nutrienti importanti.

2. Cereale integrale pentru sanatatea sistemului cardiovascular

Cerealele integrale ofera o varietate de antioxidanti si vitamine, dar si fibre care lupta impotriva nivelului ridicat de colesterol si regleaza nivelul zaharul din sange.

Iar ovazul are un antioxidand special, numit avenanthramides, care ofera o protectie in plus impotriva colesterolului.

 

 

3. Fructe de padure pentru creier si oase

Nu doar ca fructele de padure sunt excelente pentru cresterea sperantei de viata, insa pot imbunatati si calitatea vietii in general. Fructele de padure contin o multime de antioxidanti care ajuta la protectia impotriva radicalilor liberi, iar un anume antioxidant, antocianina, este folosita pentru functionarea creierului si echilibrarea musculara.

4. Ciocolata neagra pentru proprietatile antiinflamatorii

Ciocolata neagra este bogata in agenti antiinflamatori precum flavonoidele, componente care au proprietati antioxidante care ajuta la prevenirea cheagurilor de sange.

5. Rosii pentru prevenirea cancerului

Rosiile sunt o sursa excelenta de licopen, care ajuta la protectia impotriva unor tipuri de cancer, precum cel de la prostata, plamani si stomac.

6. Sfecla pentru un plus de betaina

Sfecla este bogata in betaina, un component asociat cu reducerea inflamarii, potrivit unor studii publicate in American Journal of Clinical Nutrition.

7. Nuci si alune pentru scaderea colesterolului

Nucile si alunele sunt surse de acid alpha-linolenic, care e un tip de grasime omega 3, asociat cu reducerea inflamatiilor si a nivelului de colesterol.

Imagine de Christine Sponchia[1] de la Pixabay[2]

Endnotes:
  1. Christine Sponchia: https://pixabay.com/ro/users/Sponchia-443272/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=2943500
  2. Pixabay: https://pixabay.com/ro/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=2943500
 

Vizualizări: 16496
 

Cuvinte cheie: , , , ,