Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

Alimentaţie sănătoasă: 8 alimente care te fac fericit

alimente-sanatoase-sfatulparintilor.ro-foter_com

Cu toţii avem schimbări de dispozitii, iar alimentaţia sănătoasă[1] ne poate fi de folos. Cei mai mulţi dintre oameni în astfel de momente apelează la junk food, ceea ce nu doar că le înrăutăţeşte starea de sănătate, dar are şi efecte negative asupra stării lor de spirit. Însă ar trebui să ştii că o alimentaţie sănătoasă[2] este şi un antidepresiv natural. Iat câteva alimente care întrunesc aceste calităţi:

 

 

Alimentaţie sănătoasă[3] # 1: Midiile

Midiile au un conţinut moderat spre bogat de vitamina B12, Seleniu, Iod, proteine şi Zinc şi scăzut în calorii şi grăsimi. Iodul ajută glanda tiroidă, care este responsabilă cu stările de spirit şi cu menţinerea greutăţii; de asemenea Seleniul şi Zincul ajută glanda tiroidă. Iar vitamina B12 întăreşte celulele creierului, ceea ce pe termen lung înseamnă un creier care funcţionează la capacitate maximă.

 

 

Alimentaţie sănătoasă[4] # 2: Ciocolata neagră

Da, ai citit bine. Ciocolata neagră îmbunătăţeşte fluxul sanguin către creier ceea ce înseamnă o creştere a puterii de concentrare, dar şi o îmbunătăţire a stării de spirit. Ciocolata neagră te ajută să te simţi plin de energie şi de viaţă. Însă nu exagera: pentru a simţi toate acestea beneficii nu este nevoie decât de o singură tabletă de ciocolată.

 

 

 

Alimentaţie sănătoasă[5] # 3: Sparanghelul

Sparanghelul conţine cantităţi mari de acid folic şi de triptofan. Un nivel scăzut de acid folic are o influenţă asupra depresiei, potrivit unor cercetări făcute pe acest subiect. În ceea ce priveşte triptofanul, acesta este folosit de către creier pentru a face serotonină, un neurotransmiţător cu are un rol important în apariţia depresiei şi a anxietăţii.

 

Alimentaţie sănătoasă # 4: Mierea

Indiferent de starea de sănătate, mierea este mult mai bună decât zahărul. Mierea conţine quercetin care ajută la prevenirea depresiei şi menţinerea creierului sănătos. În plus, nici nu creşte glicemia aşa cum o face zahărul.

 

 

Alimentaţie sănătoasă # 5: Roşii Cherry

Toatele roşiile conţin licopen – este un antioxidant care luptă împotriva inflamaţiilor creierului şi care, în general, protejează creierul. Pentru un rezultat mai bun, mănâncă roşii împreună cu ulei de măsline – ajută absorbţia licopenului.

 

 

Alimentaţie sănătoasă # 6: Ouă

Ouăle au un conţinut moderat spre ridicat de Zinc, vitamina B, Omega 3 şi proteine. În plus, ouăle nu doar că energizează însă dau senzaţia de saţietate pentru o perioadă lungă de timp.

 

 

Alimentaţie sănătoasă # 7: Cartofii albaştri

Cartofii albaştri nu se găsesc chiar în orice magazin de legume şi fructe. Însă merită efortul găsirii lor întrucât au în componenţă un antioxidant foarte puternic, antocianina care reduce inflamarea creierului. Acest antioxidant reduce riscul de apariţie a depresiei şi, în plus, ajută memoria. Datorită conţinutului de iod, cartoful albastru ajută şi glanda tiroidă.

 

 

Alimentaţie sănătoasă # 8: Sfecla elveţiană

Această legumă este bogată în magneziu – un nutrient vital pestru creşterea nivelului energetic al organismului. Un studiu realizat în 2009 în Australia a descoperit o legătură directă între un nivel scăzut de magneziu şi depresie.

Endnotes:
  1. alimentaţia sănătoasă: http://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/alimentatie-sanatoasa/5-alimente-sanatoase-cu-care-pacalesti-foamea/
  2. alimentaţie sănătoasă: http://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/alimentatie-sanatoasa/alimentatie-sanatoasa-de-cate-proteine-are-totusi-nevoie-organismul/
  3. Alimentaţie sănătoasă: http://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/alimentatie-sanatoasa-5-gustari-care-iti-restarteaza-creierul/
  4. Alimentaţie sănătoasă: http://sfatulparintilor.ro/prescolari/alimentatie-prescolari/alimentatie-sanatoasa-10-sfaturi-sa-convingi-un-copil-mofturos-sa-manance/
  5. Alimentaţie sănătoasă: http://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/alimentatie-sanatoasa/6-alimente-sanatoase-pe-care-nu-le-mancam/
 

Vizualizări: 20862
 

Cuvinte cheie: ,