Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

7 obiceiuri alimentare care te ajuta sa traiesti mai mult

alimetne sanatoase legume - sfatulparintilor.ro - pixabay_com

Dupa analiza a 150 de studii legate de diete din Sardinia, Costa Rica, Japonia, iata 7 obiceiuri alimentare care te ajuta sa traiesti mai mult.

 

  1. 95% din alimentatie ar trebui compusa din legume

Hrana populatiilor cu cea mai lunga speranta de viata este cuprinsa din cereale integrale si fasole. Oamenii acestia consuma o varietate impresionanta de legume si fructe de sezon, iar mai apoi apeleaza la variantele uscate. Cele mai bune legume pentru cresterea longevitatii sunt legumele cu frunze verzi. Studiile au demonstrat ca persoanele de varsta mijlocie care consuma zilnic echivalentul unei cesti de legume au un risc cu 50% mai scazut de a muri in urmatorii 4 ani comparativ cu cei care nu au in dieta legume.

 

  1. Mananca carne doar de doua ori pe saptamana

Cei mai varsnici oameni de pe pamant consuma carne doar de 1-2 ori pe saptamana. Limiteaza consumul de carne gatita la 60 g ori chiar mai putin pe saptamana. Si, ar fi bine, ca puiul, porcul ori mielul sa fie provenite de la tarani.

  1. Mananca in fiecare zi 85 g de peste

Potrivit unui studiu la care au participat 96.000 de americani, oamenii care au o dieta bazata pe legume si o mica portie de peste traiesc cel mai mult. Cele mai recomandate specii de peste sunt sardinele, hamsiile si codul care nu au fost expuse la cantitati ridicate de mercur.

 

 

  1. Comsuma mai putine lactate

Sistemul digestiv uman nu este optimizat pentru laptele de vaca care este bogat in grasimi si zahar. Oamenii cu cea mai lunga speranta de viata isi iau calciul din legume. (O ceasca de napi, spre exemplu, iti ofera la fel de mult calciu precum o ceasca de lapte). Insa in Sardinia, oamenii consuma iaurt si cascaval din lapte de capra ori oaie.

 

  1. Mananca pana la 3 oua pe saptamana

Persoanele longevive consuma un ou la o masa: spre exemplu locuitorii din Okinawa fierb un ou in supa. Cel mai bine este ca la micul dejun sa mananci un ou cu fructe si legume precum cerealele integrale si o banana.

 

  1. Adauga in dieta o ceasca de fasole gatita in fiecare zi

Fasolea neagra, soia, lintea si fasolea alba – toate acestea fac parte din dietele oamenilor care traiesc mult. In medie, fasolea este facuta din 21% proteina, 77% carbohidrati complecsi si foarte putine grasimi. In plus, e o sursa excelenta de fibre si mult mai multi nutrienti decat orice alt element de pe pamant.

 

  1. Alege painea din grau integral

Painea din cereale integrale care ofera un spectru larg de nutrienti si un nivel ridicat de fibre.

 

 

Sursa: time.com

 credit foto: pixabay.com

 

 

Vizualizări: 2251
 

Cuvinte cheie: , ,