Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

6 reguli alimentare care au trecut testul timpului

reguli alimentare - sfatulparintilor.ro - pixabay_com - smoothie-3697014_1920

Regulile[1] nutritiei par sa se schimbe de la o zi la alta ceea ce poate fi cu adevarat frustrat pentru cei care isi doresc raspunsuri corecte legate de modul in care alimentatia influenteaza sanatatea umana. Insa adevarul este ca nutritia este, inca, o stiinta relativ noua, iar oamenii abia au inceput sa inteleaga interactiunile complexe dintre nutrientii din alimente si corpul uman.

 

Cu toate acestea exista anumie reguli alimentare care au trecut testul timpului.

 

1. Nu trebuie sa-ti placa tot ce mananci si nu trebuie sa mananci tot ce-ti place

Nu toate alimentele sanatoase iti starnesc pofta, insa exista si produse pe care ar trebui sa te straduiesti sa iti placa: spre exemplu sfacla si somonul. In acelasi timp, adoptarea unei diete sanatoase implica renuntarea la anumite alimente chiar daca iti lasa gura apa numai cand te gandesti la ele.

 

2. Respecta-ti corpul

Ai un singur corp asa ca ai grija de el. Fa miscare zilnic si mananca bine.

 

3. Odihneste-te, digera si streseaza-te mai putin

Priveste timpul dedicat meselor ca pe oportunitati de mini meditatie, singurele pe care le ai int-o zi plina. Acorda-ti cateva momente in care sa respiri profund si sa treci de la modul lupta sau fugi la cel odihneste-te si digera.

In acest fel sistemul digestiv va folosi la maximum de nutrientii pe care i i-ai oferit. Si intregul corp va avea de castigat.

4. Intoarce-te la intelepciunea antica

Chiar daca nutritia evolueaza rapid in aceste zile s-a demonstrat ca unele dintre cele mai sanatoase alimente se gaseau pe mesele stramosilor nostri (gandeste-te la supa de oase). Aceasta este bogata in gelatina si in amino acizi glicina si arginina supa de oase este extrem de buna atat pentru suflet cat si pentru corp.

 

5. Fa ca tratatiile dulci sa conteze

Oricine vrea din cand in cand ceva dulce. Reincarca-ti muschii cu combustibil dulce precum lapte de migdale cu ciocolata ori bauturi energizante facute in casa.

 

6. Fa din ora mesei o pauza

Mesele sunt pauzele naturale din timpul zilei. Foloseste acest timp pentru a-ti arata aprecierea si recunostinta pentru tot ce iti ofera viata, inclusiv alimentele pe care le consumi.

 

Sursa: mindbodygreen.com

Imagine de marijana1[2] de la Pixabay[3]

Endnotes:
  1. Regulile: https://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/alimentatie-sanatoasa/29-de-reguli-alimentare-pe-care-le-poti-invata-de-la-francezi/
  2. marijana1: https://pixabay.com/ro/users/marijana1-8558212/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=3697014
  3. Pixabay: https://pixabay.com/ro/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=3697014
 

Vizualizări: 1572
 

Cuvinte cheie: , , ,