Shop
Ultimele 100 de articole

5 lucruri pe care ar trebui sa le stii despre deficienta de vitamina D

27 august 2015, , Vizualizări:
soare vtamina D - sfatulparintilor.ro - foter_com

Inchipuie-ti ca exista un nutrient care ti-ar putea proteja oasele, creierul, inima si sa te ajute sa traiesti mai mult. Este suta la suta gratis, tot ce trebuie sa faci pentru a-l avea este sa iesi afara. In aceste conditii, toata lumea l-ar putea avea, nu? Ei bine acel nutrient chiar exista, este vorba despre vitamina D, care este create de celule atunci cand pielea este expusa la soare. In ciuda celor spuse mai sus sunt o multime de oamni care prezinta deficit de vitamina D. Iata ce trebuie sa stii despre acest nutrient si cum un nivel scazut iti poate afecta sanatatea.

 

 

De are organismul nevoie de vitamina D

Vitamina D ajuta corpul sa absoarba calciul, care este vital in formarea si mentinerea unor oase si dinti sanatosi. Cercetarile au aratat ca acest nutrient actioneaza asemeni unui hormon si joaca un rol in in reglarea tensiunii arteriale, a greutatii si a starii de spirit. Iar un studiu a aratat ca un nivel propice de vitamina D poate proteja impotriva dezvoltarii unor afectiuni periculoase precum cancerul si bolile de inima. Atunci cand adultii nu au suficienta vitamina D in organism, pot suferi de osteomalacie (inmuierea oaselor), osteoporoza si slabirea muschilor.

De asemenea, vitamina D este un component cheie a dezvoltarii creierului, iar o deficienta a acestui component duce la scaderea energiei sau la depresie.

 

 

1. Soarele este cea mai buna sursa

Corpul poate sa produca de unul singur vitamina D, insa numai atunci cand pielea este expusa razelor soarelui. Pentru cei mai multi dintre oameni, petrecerea a 5-30 de minute la soare, de doua ori pe saptamana, este suficienta pentru ca organismul sa sintezizeze vitamina D intr-o cantitate suficienta. Razele soarelui trebuie sa ia contact cu pielea de pe fata, brate sau picioare, fara ca acestea sa fie acoperite de crema de protectie.

Persoanele care nu petrec suficient timp in aer liber, au pielea inchisa la culoare sau isi dau cu crema de protectie de fiecare data cand ies din casa este posibil sa prezinte un deficit de vitamina D. Totodata, in timpul iernii cantitatea de vitamina D poate fi mai scazuta pentru ca nu isi expun corpul la razele soarelui o perioada suficient de lunga.

 

 

2. Sunt si alimente care pot ajuta

Cea mai importanta cantitate de vitamina D provine de la soare, insa organismul o poate lua si din alimente. Pestele gras (hering, macrou, sardine si ton) si ouale contin vitamina D iar sucurile naturale, lactatele si cerealele pot fi fortificate cu vitamine. Totusi, potrivit specialistilor nu este posibil ca sa iei tot necesarul de vitamina D din alimente. Vitamina D ar trebuie sa provina din surse multiple: soare, dieta suplimente pentru ca organismul sa-si asigure cantitatea necesara.

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Cuvinte cheie: , , ,

seo
Gradinita
Blossom Salon
codul
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro. Citeste politica de confidentialitate.
Meniu