Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

12 metode pentru a-ti mari aportul de vitamina D

Vitamina D este esentiala pentru sanatatea oaselor. Ultimele cercetari arata ca are si alte beneficii, cum ar fi protectia impotriva racelii si imbunatatirea cazurilor de depresie.

Chiar daca ai un aport zilnic potrivit de vitamina D, este posibil sa nu se absoarba toata daca nu stai la soare sau daca corpul tau are o problema cu asta. Iata 12 metode prin care te poti asigura ca vitamina D este consumata si absorbita corespunzator.

 

 

1. Expunerea la soare. Precum am mentionat, soarele este important in absorbtia de vitamina D. Nu este cazul sa te expui la soare prea mult, este contraindicat pentru sanatatea pielii, dar o expunere de 20-25 de minute este suficienta.

 

 

2. Pestele gras poate fi o sursa buna de vitamina D. Poti sa alegi intre somon, macrou, pastrav, ton si anghila. O portie medie de somon, de exemplu, contine 450 de unitati vitamina D din cele 600 necesare zilnic. In plus, aceasta carne este bogata in omega 3.

 

 

3. Conserva de ton poate fi o alternativa la pestele proaspat. Si sardinele contin vitamina D. Nu numai pestele proaspat este o sursa ci si conservele. Ele sunt adesea mai la indemana, au valabilitate mai mare si pot fi mai usor de preparat sau consumat.

 

 

4. Ciupercile, la fel ca oamenii, au capacitatea de a produce vitamina D atunci cand sunt expuse la lumina ultravioleta. Cu toate acestea, sunt de obicei, cultivate in intuneric si nu contin vitamina. Branduri specifice sunt cultivate in lumina ultravioleta pentru astimula productia de vitamina D. Cautati-le pe acestea la supermarket, un exemplu ar fi Dole Portobello.

 

 

5. Laptele. Anumite tipuri de lapte si lactate contin si vitamina D. Daca lactatele sunt pe placul tau, pot fi o sursa de vitamina D. Verifica informatiile de pe ambalaj pentru a fi sigur ca produsul ales o contine.

 

 

6. Sucul de portocale. Daca alimentele enumerate pana acum nu prea sunt pe placul tau, poti sa iti maresti aportul de vitamina D consumand suc de portocale. Ca si la lactate, cand cumperi este indicat sa citesti eticheta pentru a alege sucul aditivat cu vitamina D. Nu toate o contin.

7. Suplimentele alimentare va pot ajuta sa ajungeti la doza zilnica recomandata si sunt utile iarna cand nu mai puteti sta la soare. Prea multa vitamina D poate fi toxica asa ca este indicat sa ceretu sfatul doctorului pentru o dozare corecta.

 

 

8. Ouale sunt o solutie rapida si gustoasa pentru mai multa vitamina D. Aceasta se gaseste in galbenus, deci nu il evitati. Nu consumati numai oua pentru aportul zilnic de vitamina D, pentru o inima sanatoasa este recomandat cel mult unul pe zi.

 

 

9. Cerealele pot contribui si ele la aportul de vitamina D. Ca si la lactate, este necesar insa sa verificati informatiile de pe ambalaj pentru a afla daca contin vitamina D. O portie de cereale cu lapte poate fi un mic dejun perfect, sanatos si hranitor.

 

 

10. Ficatul de vita contine diversi nutrienti prin care si vitamina D, vitamina A, fier si proteine. Poate contine prea mult colesterol deci ar trebui consumat cu moderatie.

 

 

11. Uleiul de ficat de cod. Desi numele nu suna prea atragator, uleiul are aroma de menta sau citrice sau poate fi sub forma de capsule. Poate contine prea multa vitamina, deci atentie la dozaj.

 

 

12. Lampile si becurile ultraviolete. Persoanele cu deficienta mare de vitamina D, sau care nu pot face absorbita vitaminei, recurg la aceste lampi cu ultraviolete. Sunt similare cu solarele pentru bronzat dar sunt mai mici. Insa ele, asemena soarelui, poate creste sansele se cancer la piele. Trebuie folosite cu ochelari speciali si numai la indicatia doctorului.

 

 

Foto: dreamstime.com

 

Vizualizări: 3571
 

Cuvinte cheie: , , , ,