Bebeluși/Alimentație bebelusi

Cum poti da gust si fara sare pentru mancarea copiilor

alimentatie bebelusi -sfatulparintilor.ro - foter_com

Este deja cunoscut faptul ca excesul de zahar si de sare pot cauza cresterea in greutate si grave probleme de sanatate. Ca parinte, cel mai bun lucru pe care poti sa il faci pentru copilul tau este sa il inveti cum sa traiasca sanatos, iar acest lucru poate fi realizat numai prin puterea exemplului. Nu uita ca o alimentatie sanatoasa este cel mai bun medicament si ca poti inlocui oricand obiceiurile nasanatoase din bucatarie cu unele noi, mult mai benefice pentru organism. Citeste in continuare si vei afla cum poti reusi sa reduci consumul de sare al copilasului tau si cu ce o poti inlocui in mancare, pentru ca preparatele sa ramana la fel de gustoase, dar mult mai sanatoase.

 

 

Cum poti aroma mancarica celui mic fara a folosi sarea

Mitul conform caruia mancarea nu are gust si va fi refuzata de catre bebelusi si de catre copii daca nu contine sare nu este adevarat. Parintii sunt cei care formeaza gusturile celor mici, iar folosind prea multa sare reusesc sa scada sensibilitatea papilelor gustative. Pe de alta parte, condimentele, ierburile aromatice si anumite fructe pot oferi o aroma incredibila mancarii fara a a pune in pericol sanatatea celor mici. Iata la ce trucuri poti apela in bucatarie:

 

  1. Odata ce ai inceput diversificarea alimentatiei celui mic – nu ezita sa apelezi la condimente. Este drept ca unii bebelusi sunt sensibili sau alergici la unele mirodenii, dar majoritatea le vor aprecia gustul. Putin marar in piureul de morcovi va oferi mancarii un gust cu totul nou si o aroma care nu mai trebuie completata cu sare. Dupa ce prichindelul a trecut de prima jumatate de an de viata, poti apela cu incredere la chimen, ghimbir, nucsoara, coriandru si scortisoara pentru a da savoare mancarii

 


  1. Condimente recomandate copiilor – mirodeniile folosite in mancare nu sporesc numai aroma felului preparat, dar au si o serie de beneficii medicale. Anumite condimente pot ajuta la buna functionare a sistemului digestiv, la intarirea sistemului imunitar si la evitarea bolilor specifice sezonului rece. Usturoiul, rozmarinul, busuiocul, salvia, menta, cardamonul si piperul se afla pe lista condimentelor sanatoase si extrem de aromate. Din pacate, majoritatea mamicilor se tem de aceste condimente si prefera sa mai adauge putina sare in mancarica, pentru a-i drege gustul. Sa speram ca acest obicei se va schimba!

 

 

  1. Coaja de citrice are o savoare pe placul celor mici – coaja rasa de la lamai sau portocale are o aroma puternica, ce ofera gust mancarii fara periclita sanatatea celor care o vor consuma. Poate fi folosita atat in felurile principale cat si in deserturi

 

 

  1. Ierburile aromatice proaspete – folosirea de patrunjel proaspat, leustean, frunze de busuioc si de menta va educa gusturile celui mic si ii vor arata ca gustul sarat oferit de sarea de bucatarie nu se poate ridica la inaltimea aromelor naturale.

 

 

In concluzie, cu un blender bun[1] pentru procesarea mancarii copilasilor si cu o camara plina de ierburi aromatice, condimente si fructe, orice parinte se poate asigura ca ii ofera prichindelului doar mancare de calitate, sanatoasa. Cere sfatul medicului inainte de a introduce orice aliment nou in dieta copilului tau.

 

 

Tu obisnuiesti sa te joci cu mirodeniile atunci cand gatesti pentru ingerasul tau?

Photo credit: The_Smiths[2] / Foter[3] / CC BY-NC[4]
Endnotes:
  1. blender bun: http://www.bebebliss.ro/munchkin-blender.html
  2. The_Smiths: https://www.flickr.com/photos/heather_joy/377179910/
  3. Foter: http://foter.com
  4. CC BY-NC: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/
 

Vizualizări: 4712
 

Cuvinte cheie: , ,