Top 12 alimente vitale pentru copii. Cum sa faci diferenta intre ce e bun si ce nu e bun pentru copilul tau!

15 septembrie 2017, , Vizualizări: ...

Alimentatia copiilor este preocuparea numarul unu a parintilor. Atunci cand orice familie isi intocmeste un top al alimentelor pe care le consuma sau le prefera, intotdeauna apare subiectivismul firesc; fiecare dintre noi preferam sa gatim sau sa ne hranim copiii cu anumite alimente pe care le avem mai la indemana sau sunt intrate in rutina.

 

Cu toate acestea, exista o lista de alimente recomandate pentru sanatatea intregii familii pe care specialistii de la www.askdrsears.com ni le recomanda. Ei spun ca scopul este sa umplem farfuria cu mancare de inalta calitate nutritiva, dar cu o cantitate relativ mica de grasimi si calorii.

Ca sa apara in topul acestor specialisti in nutritie de familie, un aliment trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii:

 

Iata mai jos topul alimentelor pe care e important sa incercam sa le includem in prepararea meselor de zi cu zi pentru membrii familiei si a nutrientilor continuti de acestea in cantitati insemnate:

 

 

 

 

 

ALTE ALIMENTE FOARTE IMPORTANTE

 

·        Migdale – proteine, fibre, riboflavonoizi, calciu, zinc, fier, vitamina E, grasimi nesaturate;

·        Anghinare – proteine, fibre, vitamina A, vitamina C, tiamina, niacina, acid folic, calciu, zinc si fier;

·        Brocoli – vitamina A, vitamina C, acid folic, betacaroten, fitonutrienti anticancer, vitamina K;

·        Pepene galben – carotenoizi, vitamina A, vitamina C, betacaroten;

·        Usturoi – foarte sanatos pentru inima; fitonutrienti anticancer;

·        Portocala – fibre, calciu, vitamina A, acid folic, vitamina C, carotenoizi;

·        Papaya – fibre, vitamina C, acid folic, carotenoizi;

·        Unt de arahide – proteine, fibre, niacina, zinc, vitamina E;

·        Ardei (gras si iute) – vitamina A, vitamina C, vitamina B6, acid folic;

·        Grapefruit rosu – vitamina C, fibre, carotenoizi;

·        Seminte de floarea soarelui – proteine, grasimi nesaturate, fibre, niacina, acid folic, fier, zinc, seleniu, vitamina E;

·        Curcan – proteine, niacina, vitamina B-12, fier, zinc.

 

Care aliment din lista de mai sus reusesti sa il dai cu succes copilului tau? Cum il prepari ?

Cuvinte cheie: , , , , , ,

Loading...
--
Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (17)

  1. cristi2flor spune:

    Pepene galben,portocala,gapefruit,coacaze i le dau sub forma de suc cu succes

    Usturoiul il papa si pe el bine cu ficatel de pasare sau un mujdei peste cartofiorii fierti

    Pestele in folie la cuptor

    Spanacul piureu cu ousor

    Iaurtul simplu nu ii lipseste in nicio zi

  2. crinutz spune:

    usturoi,iaurt,rosii sunt alimentele pe care i le dau cel mai des.usturoiul i-l dau cu ostropel sau mancare de cartofi,iaurtul cu biscuiti sau simplu iar rosiile in ciorbita sau cu branza

  3. anutica21 spune:

    de mica i-am dat tot felul de mancare….nu am ferit-o deloc……am facut exceptie la usturooi ca e totusi prea mica…..

  4. ady76sor spune:

    din pacate noi cam facem fite la mancare, cred ca totusi la gradi.papa mai bine, acasa insa nu….

  5. auradir spune:

    SINGURUL ALIMENT CARE REUSESC SA IL DAU CU SUCCES FETITEI MELE ESTE IAURTUL . Pina la 1 an a mincat foarte buine si brocoli si peste insa acuma sa nu le vada

  6. rekaalina spune:

    Dintre alimentele trecute de dumneavoastra in articolul de mai sus pot spune ca fetita mea mananca acum(are 2 ani si 4 luni) urmatoarele:Peste,Rosii ,Pepene galben ,Usturoi ( e inebunita dupa el),Portocala,Ardei gras,Seminte de floarea soarelui .

  7. auradir spune:

    de citeva zile m-am hotarit sa fac sucuri de fructe si legume care sa contina cit mai multe din alimentele enumerate de dvs mai sus.PORTOCALE, MORCOV, MAR, COACAZE, PAPAIA SI GREFRUIT SI sint foarte incintata pentru ca fetita mea bea suc de fructe proaspat si plin de vitamine – e mai cu pulpa pt ca le fac la blender.

  8. calugarita spune:

    din pacate alimentele sanatoase nu prea sunt mancate de copii, daca stiu ca in casa sunt ascunse dulciuri, numai de acelea vor:(

  9. cecyly spune:

    Am inlocuit si eu sucul cumparat din magazin cu sucul facut acasa din fructe proaspete. E mult mai sanatos, decat sucurile care nu contin fructe deloc sau doar 5-25%.

  10. r3b3lul24 spune:

    cumparam fructele si le bagam la storcator 😀
    sucul natural din fructe facut acasa e mult mai sanatos decat cele pe care le cumparam de la magazin

  11. sima spune:

    Fructe si legume spalate si lasate in cosulete la nivelul copilului si el isi alege ce vrea si cand vrea.
    Cand a fost sezonul ardeiului gras avea o placere deosebita sa muste 2 gurite din fiecare ardei, am lasat-o ptr ca daca-i dadeam eu nu manca.

  12. danonino spune:

    si baiatul meu procedeaza la fel,au f multa energie.

  13. asminasmin spune:

    bun articol

  14. marinec spune:

    totusi as fi apreciat sa se tina cont de legumele si fructele roamnesti. Putine familii isi pot permite avocado, linte, brocoli…
    Dupa mine fiecare fruct, leguma are importanta lui in alimentatie..

  15. mamaluiluca spune:

    Cred ca mai bine de jumate din lista ii dau..cele mai importante cred, dar nu am reusit toate inca..poate cu timpul..si sa vrea si el.. 😐

  16. 27ralu spune:

    Alex e cam mofturos la mancare uneori.
    In ceea ce priveste fructele,ii dau suc natural facut in casa in fiecare zi.

Comenteaza

Meniu