Preșcolari/Alimentație prescolari

Cum pacalesti copilul sa manance sanatos

25 noiembrie 2010, , Vizualizări: ...

Includerea alimentelor sanatoase in dieta zilnica a unui copil, indiferent de varsta, este o vesnica lupta pentru parintii sai, cu atat mai mult cu cat exista multe atractii de jur imprejur care numai bine nu ii fac la sanatate si silueta. In multe cazuri, copilul are deja preferinte culinare care nu sunt in topul celor mai sanatoase alimente si parintii nu stiu cum sa procedeze sa ii introduca de acum incolo mancare plina de vitamine si minerale. Copilul este reticent la schimbari, mai ales cand e vorba de gusturi care nu ii convin.

 

Insa niciodata nu este prea tarziu, ne incurajeaza specialistii si consultantii de nutritie, conform relatarii pe pe weightlossresources.co.uk. Iata cateva mici „smecherii”’ pe care le putem face spre binele lor, fara ca cei mici sa isi dea seama, spre satisfactia noastra.

 

·         Adauga mai multe legume in mancarea sa favorita, oricare ar fi aceea – de exemplu, felii subtiri de ciuperci in spaghetele sale bolognese indragite, sau felii foarte fin taiate de ardei gras rosu sau felii de rosii in piureul de cartofi.
 

·         Lasa-l sa manance portii mai mari de legume pe care le indrageste, cum ar fi mazarea, porumbul, morcovii mici.
 

·         Amesteca morcovii rasi cu cascavalul parmezan pe care il folosesti ca baza la sandwichuri ; culorile se amesteca asa ca s-ar putea nici sa nu observe morcovul suplimentar. 
 

·         Daca n-ai de ales, cumpara carnati, mezeluri, dar cu grasime putina si prepara-le oricum numai nu prajite. Ideal e la gratar sau pe teflon, la foc mai mic, ca sa se topeasca si sa iasa cat mai multa grasime din ele. In paralel invata sa ii faci tu in casa amestecul pentru carnea de hamburgeri care ii place asa de mult, pe baza de carne de vita, sau cartofi modelul „wedges” pe care ii alege cu nesat din fastfood-uri. Pur si simplu spala bine cartofii cu coaja cu tot, taie-i bucatele potrivite, da-le prin ulei de masline si sare si coace-i la cuptor pana cand sunt moi inauntru si crocanti in exterior. Daca ii faci hamburgeri in casa, adauga si patrunjel tocat marunt, un pic de morcov ras si nu ii praji in ulei, ci in tigaia teflon, la gratar sau coace-i in cuptor.
 

·         Cumpara varianta cu mai putine grasimi pentru cartofi prajiti la punga sau biscuiti sau orice produs in punga fosnitoare si ia punga cea mai mica disponibila la vanzare.
 

·         Adauga o mana de orz fiert, linte sau boabe de fasole in amestecul mancarurilor pe baza de carne tocata – copiii nu le vor observa intr-o tocana sau intr-o portie tip musaca de exemplu, mai ales ca nu vor fi dominante.
 

·         Cumpara sucurile lor preferate in varianta fara zahar, iar daca copiii protesteaza, gaseste o forma prin care sa le pui continutul acesta fara zahar in sticla standard cand ei nu sunt atenti.
 

·         Daca nu reusesti sa ii faci sa manance paine cu cereale integrale, macar incearca sa le dai painea alba cu boabe de cereale, in locul painii albe simple, pentru sandwich si paine prajita.
 

·         Daca la micul dejun copilul nu accepta sub nicio forma sa renunte la cerealele lui preferate invelite cu zahar din belsug, amesteca-le cu tipuri de cereale cu aport mic de zahar care se gasesc in comert, sau cereale de tarate sau orez, deci cu orice model mai sanatos de cereale gasesti. Functioneaza !
 

·         Foloseste paste din cereale integrale in loc de pastele din faina alba care fierb foarte usor si se sfarama sau lipesc de vas. Cand le prepari cu sosul specific de rosii pentru pastele bolognese de exemplu, e imposibil sa iti dai seama daca sunt sau nu paste albe.
 

·         Pentru copiii care totusi opun rezistenta in fata orezului brun sau pastelor din faina integrala, realizeaza un amestec jumatate orez alb si jumatate orez brun si la fel pentru pastele albe cu pastele din cereale integrale.

 

Tu ce trucuri folosesti cu succes ca sa dai copilului mancare sanatoasa, fara ca el sa isi dea seama ?

Cuvinte cheie: , , ,

Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (17)

  1. Kassandra_2010 spune:

    In primul rand, tu, ca parinte, trebuie sa ii dai un exemplu copilului tau, daca te vede pe tine ca mananci fructe si legume, proaspete sau fierte, nu conteaza sub ce forma, va dori si el sa incerce. Normal ca daca tu nu mananci si ii dai doar copilului, el nu o sa vrea si fortandu-l si mai rau faci. Fii un exemplu de urmat pentru copilul tau, invata-l sa manance sanatos invatand si tu, in acelasi timp cu el sa consumi mai des fructe si legumele pe care, poate, pana acum le ocoleai…Copilul, mai ales cand este foarte mic, are tendinta de a-si copia parintii, deci sa avem grija la actiunile noastre si la atitudinea noastra fata de alimentatia sanatoasa, ca sa aiba ceva bun de „copiat” de la noi.

  2. krystyana84 spune:

    cel mai bun mod de a-ti face copilul sa manance sanatos e sa consumi si tu acelasi lucru

  3. anuta22 spune:

    tot timpul am incercat sa ii dau fetieti mele mancare cat mai sanatoasa,dar si normal mancare care as fi putut si eu sa o mamnanc,nu mancare care e ptr copii dar mie sa nu imi placa,intai am gustat eu din ea si pe urm,a am dat fetitei mele sa pape

  4. dodolin spune:

    incerc sa gatesc zi de zi si sa includ cat mai multe legume,apoi fac dulciuri de casa cu multe fructe sau cu dulceata facuta in casa.incerc sa inlocuiesc dulciurile cu fructe .

  5. crinutz spune:

    cel mai nou truc ca sa o fac sa bea suc de fructe natural a fost sa i-l dau sa bea cu paiul.in plus eu fac prajituri numai de casa si oricand consumam noi fructe sau legume ii dam si ei macar sa guste daca nu vrea sa manance

  6. cristi2flor spune:

    Am inceut sa-i dau micutei dulciuri facute in casa
    acum ca este micuta fac dulciuri usor de digerat si nu prea incarcate cu creme si frisca
    Fac chec sau placinta cu mere sau branza…cu dovleac acum mai nou.
    Sucul de fructe oricum il bea cu placere asa ca nu-mi trebuie un truc sa o fac sa-l accepte.

  7. hela7402 spune:

    La mine deocamdata este foarte usor , baietelul meu are 1 an si 1 luna si mananca tot ce ii dau si normal ca ii dau doar mancare sanatoasa , in special legume , fructe … acuma ramane de vazut ce v-a fi in viitor , insa daca mancam si noi sanantos , sigur v-a manca si el tot asa …

  8. emaildenisa spune:

    itotdeana copilul copiaza persoanele care sunt langa el asa ca mancam ele ceva sigur va dori sa si el
    la mine se aplica aceasta metoda cu succes

  9. rekaalina spune:

    In cazul meu este destul de simplu.Fetita mea are program de masa de mica si mananca aproape intotdeauna dupa el.Incerc sa-i dau numai ce este pe gusrul ei .

  10. auradir spune:

    eu pasez totul cu blenderul si fac un sos – poti spune ca e KETCHUP – sau ce sosuril e mai plac copiilor

  11. MarkAlex spune:

    Interesant articol…merita citit de toti parintii

  12. sima spune:

    Copilul mananca ce vede ca mananci in casa, normal ca e tentat sa incerce si altceva dar trebuie mereu sa-i explici de ce nu-i cumperi un produs si-i cumperi altul. Nu tot timpul functioneaza dar de cele mai multe ori da.

  13. sima spune:

    Sa va traiasca fetita. Ieri era un bebe iar azi e o copilita de toata frumusetea.

  14. claudia79 spune:

    frumos articol apetisant

  15. asminasmin spune:

    bun articol

  16. adelin_a spune:

    de la parinti se invata…dc parintii manaca sanatosi si copii o sa faca la fel..

  17. ceauscc spune:

    banuiesc ca conteaza si aspectul…dc e ranjat frumos in frafurie cel mic nu cred ca poate sa te refuze…si parintii contribuie la invatarea celui mic sa pape sanatos

Comenteaza

Meniu