Cura de slabire. Ce greseli sa eviti. Mituri care iti fac rau. De ce sa nu te infometezi

12 februarie 2018, , Vizualizări: ...
cura de slabire - sfatulparintilor.ro - pixabay_com - macaron-2462247_1920

Cura de slabire. Mananci numai fructe intre mese, iti numeri caloriile din farfurie, urmezi un program strict de alimentatie si faci mult sport. Cu toate astea, cand te urci pe cantar… constati ca nu slabesti mai deloc. Noi iti spunem ca este foarte posibil sa faci anumite erori, chiar daca tu stii ca urmezi un regim de viata extrem de sanatos si ca nu te abati de la acest ritm.

 

Iata ce greseli sa eviti, care sunt miturile care iti pot face rau si de ce nu este bine sa te infometezi.

 

Te mai poate interesa Dieta Rina.

 

 

GRESELI cura de slabire

 

1. Numeri caloriile cu strictete

Stii si tu asta: ca daca renunti la cateva calorii din alimentatie, slabesti. Doar ca s-a demonstrat ca un procent foarte mic din populatie stie cu adevarat sa-si calculeze nevoile juste calorice si, ca atare, sa-si scada in mod corect numarul de calorii, astfel incat sa slabeasca. Mergi pe site-ul: prevention.com/caloriecalculator si calculeaza-ti in mod corect necesarul tau zilnic de calorii.

 

2. Stabileste cat de activ esti

E posibil sa crezi ca daca mergi la cumparaturi, cari niste sacose si le incarci si descarci din masina, asta inseamna consum caloric. Da, e adevarat, dar e un consum caloric mic. Una e sa faci cumparaturi si alta e sa alergi constiincios cateva ore pe zi.

Cu cat faci mai multa miscare, cu atat arzi mai multe calorii. Deci, organizeaza-te si practica un program sportiv care sa dea rezultate, in functie de propriul tau organism.

 

3. In cazul in care optezi pentru mancare bio/organica

Ceea ce pui in farfurie este foarte important. Insa trebuie sa stii ca daca mananci sanatos nu inseamna neaparat ca mananci si dietetic. De exemplu, daca la micul dejun sotul tau mananca o clatita mare cu unt si dulceata, baiatul tau infuleca o gogoasa, iar tu optezi pentru un pahar de fulgi de ovaz cu o mana de alune, o banana feliata si un pahar de mure bio, te felicitam ca ai ales un mic dejun sanatos, dar ne pare rau sa te anuntam ca ai consumat dintr-o data vreo 700 de calorii, ceea ce inseamna mai mult decat un sfert din necesarul zilnicsi asta numai la masa de dimineata!

Specialistii ne spun ca o idee buna este sa scriem pe o foaie de hartie tot ce mancam; faptul ca scrii si adaugi aliment dupa aliment, te va face sa fii mult mai atenta si circumspecta la capitolul cantitate si consistenta. Si nu uita ca daca masori “cu cana”, de exemplu, o cana de frunze de spanac are doar 7 calorii, o cana de vinete coapte are vreo 35 de calorii, iar una de piure de cartofi, are cam 250 de calorii. Deci, atentie la ce pui in masuratoare!

 

4. Atentie la ce alegi cand comanzi acasa mancare

E posibil sa te gandesti ca daca in loc de pizza cu de toate comanzi un sendvis turcesc, cu lipie, ai facut ceva economii la calorii. Atentie la tipul de sendvis, insa: de obicei, sendvisurile in lipii contin sosuri grele, cu maioneze sau topping de branza – ingrediente puternic calorice. Cel mai bine este sa alegi un serviciu de catering care are trecute valorile nutritionale in dreptul fiecarui fel de mancare. Asa nu mai risti deloc sa te pacalesti.

 

5. Iti potolesti poftele cu tot felul de variante dietetice.

Mai bine mananca varianta nedietetica, insa in portie mult mai mica. Fiindca dieteticele nu fac decat sa te determine sa mananci mult mai mult, gandindu-te ca “fara zahar adaugat” sau “fara grasimi” inseamna ca n-au calorii deloc si ca atare poti manca linistita orice cantitate vrei. Si nu e nici pe departe asa. Ca atare, in loc sa mananci o cutie intreaga de inghetata dietetica, mai bine mananca o cupa mica din sortimentul normal.

 

6. Cand faci sport, te concentrezi pe abdomene

…Si uiti de exercitiile cardio. Si te miri ca nu slabesti sau ca nu ai proportiile dorite. Oricate abdomene ai face, pana nu lucrezi tot corpul, nu vei obtine rezultatele dorite. Iar exercitiile tip cardio sunt cele mai indicate. Vorbeste cu un antrenor care sa te ajute sa-ti fixezi un program corect de sport, personalizat in functie de felul in care reactioneaza corpul tau.

 

7. Mananci snacks-uri ca sa-ti potolesti foamea

Fii foarte atenta la ce bagi in gura! E posibil sa crezi ca daca iti pacalesti foamea cu o mana de floricele de la colega de birou e ok si asa nu acumulezi prea multe calorii. Dar nu e asa; tot ce bagi in gura se aduna, chiar daca gusti de ici, de colo, cate putin. Daca stii ca te tenteaza sa gusti din orice si esti pofticioasa, asigura-te ca iei masuri de precautie in acest sens: de exemplu, daca atunci cand gatesti nu rezisti tentatiei de a gusta mereu, pe motiv ca trebuie sa-ti dai seama daca mai trebuie sau nu ceva in felul respectiv de mancare, mai bine ia o guma de mestecat in gura atunci cand intri in bucatarie si te apuci de gatit.

 

 

MITURI cura de slabire

Ti-ai dori sa pierzi cele cateva kilograme pe care le ai in plus, insa nu stii sigur ce alimente sa incluzi sau sa elimini din dieta. Vestea buna este ca sunt foarte multe informatii legate de slabit. Vestea proasta este ca multe dintre sfaturile disponibile se bat cap in cap, iar tu nu stii cum sa le triezi.

 

1. Daca mananci grasimi te ingrasi

Te-ai confruntat vreodata cu mancarimi, piele uscata, scalp uscat, pierderea parului, probleme cu memoria, sistem imunitar scazut sau dereglari ale menstruatiei? Toate aceste simptome au in comun o dieta scazuta in grasimi.

Corpul are nevoie de grasimi pentru crearea de hormoni sanatosi si pentru dezvoltarea sistemnului imunitar. Alimentele care sunt, in mod natural, bogate in grasimi sanatoase si uleiuri (in special omega 3), sunt o parte esentiala a dietei tale.

Asigura-te ca manaci suficiente grasimi sanatoase, precum avocado, somon si ulei de peste, ulei de masline extravirgin si ulei de nuca de cocos.

 

2. Margarina este mai buna decat untul

Margarina nu are grasimi saturate, motiv pentru care multe persoane o considera un substitut sanatos pentru unt. Din nefericire, margarina este creata in laborator si, prin urmare, nu este naturala. Este un produs chimic pe care organismul nu stie cum sa-l digere, ba mai mult poate fi periculos pentru tesuturi. In locul margarinei poti folosi ulei extravirgin de masline sau ulei din nuca de cosos.

 

3. Sucurile dietetice sunt o alternativa sanatoasa la cele carbogazoase

Bauturile dietetice sunt pline de indulcitori artificiali, care sunt, de fapt, foarte toxici pentru organismul uman. Aceste toxine creeaza un dezechilibru in organism si in creier care, in mod ironic, va cauza acumularea de kilograme.

O alternativa sanatoasa este apa proaspata, ceaiul de plante sau suc proaspat de legume.

 

4. Produsele sarace in grasimi sau cele fara grasimi sunt cele mai bune

Specialistii in marketing de pe piata alimentelor ar vrea sa crezi ca produsele sarace/ fara grasimi sunt cele mai bune pentru tine. Insa prin eliminarea grasimii din alimente acestea isi pierd gustul. Si pentru a compensa asta, producatorii adauga zahar pentru un plus de savoare.

 

 

INFOMETAREA in cura de slabire

Cine doreste sa dea jos cateva kilograme nu mai mananca cu zilele. E drept ca se pierde masiv din greutate, insa, pe de alta parte, se subrezeste sanatatea. Iata cateva informatii care te vor pune pe ganduri cu privire la infometare in cura de slabire, venite de la nutritionistul Serban Damian.

1. Dietele cu restrictie calorica mare produc iniţial rezultate bune, insa acestea sunt de scurta durata. Dupa acest raspuns initial bun, in organism se declanșeaza o cascada de mecanisme de protectie, care blocheaza scaderea in greutate.

2. Dietele cu restrictie calorica mare  incetinesc rata metabolismului. Dupa pierderea in greutate iniţiala, urmatorul lucru care apare in cazul uni deficit energetic sever este reducerea ratei metabolismului, cu 20-30% sau chiar pana la 45%. Acesta este motivul pentru care dupa o dieta de lunga durata pacientii ajung sa manance foarte putin și totuși sa nu scada in greutate.

3. Dietele cu restrictie calorica mare favorizeaza proasta functionare a unor organe. Organismul folosește putinele calorii pe care le primește pentru functiile esentiale ale corpului. Acesta este motivul pentru care unele femei experimenteaza efecte secundare la nivel hormonal.

4. Dietele cu restrictie calorica mare induc pierderea masei musculare. Practic organismul iși „canibalizeaza” propriile structuri proteice pentru a fi folosite in procesul numit gluconeogeneza, adica productia de glucoza din alte substraturi, cum ar fi proteinele. Deși pe cantar se poate remarca o scadere in greutate, analiza compozitiei corporale va arata ca o parte importanta a kilogramelor pierdute este data de fapt de masa musculara.

5. Dietele cu restrictie calorica mare stimuleaza activitatea enzimelor cu rol de depozitare de grasimi si reduce activitatea enzimelor ce au rol in metabolizarea ei. Lipoproteinlipaza, principala enzima cu rol in stocarea grasimii in tesutul adipos va fi produsa in exces. Cu alte cuvinte, atunci cand mananci prea putin iti pregatești corpul pentru a fi gata sa stocheze mai multa grasime in viitor.

 

Foto: Pixabay.com

Cuvinte cheie: , , , , ,

Loading...
Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (11)

  1. sims spune:

    Bune sfaturi mai ales ca dupa ce nasc trebuie sa intru la dieta, nu ma numar printre fericitele care sa arate dupa ce ansc mai slabe ca inainte de a ramane insarcinate.

  2. claudia79 spune:

    nu comand niciodata mincar o gatesc eu.Nu este bine sa numeri calori devine o obsesie

  3. asminasmin spune:

    bun articol

  4. nisipeanu elena spune:

    foarte interesant

  5. claudia79 spune:

    nu stau sa numar calori e un chin prea multa matematica

  6. 27ralu spune:

    De multe ori am facut greseala cu snacks-urile…

Comenteaza

Nume (obligatoriu)

Mail (nu va fi facut public) (obligatoriu)

Website

Meniu