Sforaitul, o problema serioasa in cuplu. 5 pasi sa scapi de el

04 februarie 2018, , Vizualizări: ...
sforaitul - sfautlparintilor.ro - pixabay_com - man-909049_1920

In filmele de comedie sforaitul ne starneste hohote de ras, insa in viata reala sforaitul reprezinta, fara nici o indoiala, o problema medicala cat se poate de serioasa. In plus, ne mai poate crea si altfel de probleme de ordin social sau relational, mai bine spus.

Mai mult de jumatate din adulti sforaie din cand in cand. Din acest procent, jumatate sunt sforaitori de profesie, care isi dispera partenerii de viata tinandu-i trezi pana tarziu, in noapte, indiferent de pozitia pe care o adopta in timpul somnului.

De fapt, cand auzim pe cineva sforaind, inseamna ca aerul nu intra si nu iese normal, liber, pe caile respiratorii, producand vibratii.

 

Ai aici o lista cu plantele de apartament care pastreaza aerul curat in casa.

 

Profilul sforaitorului suna cam asa: barbat, aproximativ 40 de ani sau mai in varsta.

Este adevarat ca sforaitul este mult mai des intalnit in randul barbatilor decat in cel al femeilor, insa femeile care au ajuns la menopauza incep si ele sa sforaie – nu se stie din ce cauza.

 

Intre 20 si 50% dintre persoanele care sforaie au insuficienta respiratorie, care, de multe ori, poate fi atat de grava, incat cel care sforaie se opreste din respirat pret de 10 secunde sau chiar mai mult, de mai multe ori pe noapte. Conform specialistilor, insuficienta respiratorie poate fi declarata ca diagnostic atunci cand o persoana prezinta mai mult de 30 de episoade de apnee intr-un somn de aproximativ  7 ore. In cazurile de apnee cronica, bolnavii se pot opri din respirat si cate 90 de secunde, de foarte multe ori intr-o noapte. De fiecare data acestia se trezesc, inevitabil, dupa fiecare episod de acest gen. Toate aceste semnalmente ridica probleme si mai mari celor care sufera de boli de inima sau cu hipertensiune arteriala. Pot crea complicatii grave si trebuie tratate cu seriozitate.

 

Tratamentul standard pentru apnee incepe cu pierderea in greutate, schimbarea pozitiei de somn, evaluarea obstrucationarii cailor respiratorii, si recomandarea purtarii unei masti speciale pe nas in timpul somnului. Insa medicul dumneavoastra poate avea si alte recomandari sau sugestii de facut, in functie de cat de grav este cazul pe care il trateaza si tine sub observatie.

 

In concluzie:

 

1.       Controlati-va greutatea. Kilogramele in plus agraveaza sforaitul.

 

2.       Evitati alcoolul si tranchilizantele (inclusiv somniferele). Pot avea o influenta asupra functiei respiratorii, ingreunand-o.

 

3.       Dormiti pe o parte. Daca stati pe spate in timpul somnlui, limba are tendinta de a aluneca spre gat, impiedicand si mai mult fluxul normal al aerului.

 

4.       Fiti disciplinati cand vine vorba de somn. De cele mai multe ori, oboseala intensifica sforaitul.

 

5.       Renuntati la fumat!

Foto: Pixabay.com

Cuvinte cheie: , ,

Loading...
Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (5)

  1. claudia79 spune:

    nu fumez nu beau si tot sforai ;toata lumea sforaie

  2. asminasmin spune:

    bun articol

  3. nisipeanu elena spune:

    la mine cea cu fumatul a functionat…..nu se mai vaita sotul ca sforai de cand nu mai fumez.

  4. 27ralu spune:

    Nu cred ca acesti 5 pasi ajuta foarte mult…

  5. lucian_l spune:

    Buna, va rog sa ma ajutati si pe mine … am inteles ca reducere greutatii corporale cam rezolva problema sforaitului, eu am facut deja asta … am mai gasit ceva informatii si vreau sa stiu daca cineva a urmat metodele de reducere a sforaitului de pe situl http://www.sforaitul.ro ?

Comenteaza

Nume (obligatoriu)

Mail (nu va fi facut public) (obligatoriu)

Website

Meniu