Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

Ulei de cocos. Cat si cand trebuie sa mananci ca sa cresti satietatea si sa-ti echilibrezi hormonii

ulei de cocos - pixabay_com

Ulei de cocos. Contine in procent de peste 90% grasimi saturate. Datorita procentului ridicat de acid lauric el este benefic pentru organism. De asemenea, uleiul de cocos are o concentratie ridicata de acizi grasi cu lant mediu. Acesti compusi activi au o actiune specifica in organism, care poate provoca o serie de reactii pozitive. Din punct de vedere nutritiv, uleiul de cocos este compus in cea mai mare parte din nutrientii existenti in nuca de cocos. Totodata, are o cantitate mica de vitamine si minerale.

 

Ulei de cocos – UTILIZARI

 

  1. Ulei de cocos – bun pentu gatit

Este o grasime excelenta pentru gatit datorita faptului ca structura sa ramane intacta cand se incinge. Nu produce substante periculoase precum alte uleiuri de gatit.

 

 

  1. Substitut pentru unt

Il poti folosi pentru a inlocui untul in diverse retete de la placinta pana la negresa si sosuri.

 

 

  1. Ulei de cocos – extraordinar pentru vegani

Uleiul de cocos este un ingredient cheie in dietele vegane datorita faptului ca se solidifica la temperatura camerei si ofera o textura si un gust extraordinar.

 

 

  1. Imbunatateste absorbtia nutrientilor

Adauga ulei de cocos la smoothies pentru a face nutrientii din fructe si legume mai usor de absorbit si a echilibra nivelul zaharului din sange. Daca mananci legume preparate la aburi, toarna peste ele ulei de cocos si sare de mare astfel incat vitaminele solubile sa fie si mai eficace.

  1. Foloseste-l pentru a face ciocolata

Amesteca trei parti egale de cacao, miere si ulei de cocos pentru un sos de ciocolata delicios. Daca vrei poti baga compozitia la frigider astfel incat sa mananci o ciocolata de casa absolut delicioasa.

 

 

  1. Ulei de cocos- Creste satietatea

Inainte de masa inghide o lingura de ulei de cocos pentru a te simti mai satul. Acest lucru se intampla datorita modului in care grasimile sunt metabolizate de organism.

 

 

  1. Echilibreaza hormonii

Uleiul de cocos este o grasime sanatoasa care le ofera glandelor suprarenale si tiroidei substantele de care au nevoie pentru a echilibra hormonii.

  1. Ulei de cocos – Mai multa energie si imbunatateste metabolismul

Acizii grasi cu lant mediu din uleiul de cocos sustin eliberarea treptata a energiei si, de asemenea, ajuta la imbunatatirea metabolismului si creste arderea grasimilor. Acesti acizi grasi nu sunt stocati in corp sub forma de grasime ei sunt utilizati imediat de catre ficat ca sursa de energie.

 

 

  1. Echilibreaza nivelul zaharului din sange

Un studiu pe animale publicat in “Indian Journal of Pharmacology” a descoperit ca o dieta cu suplimente cu ulei de cocos duce la imbunatatire a tolerantei la glucoza, ca si o descrestere a nivelului de colesterol. Oamenii de stiinta considera ca aceste efecte benefice ale uleiului de cocos se datoreaza acidului lauric.

 

 

  1. Imbunatateste functiile creierului

Studiile au aratat efectul extraordinar pe care uleiul de cocos il are asupra sanatatii creierului. Tocmai de aceea, a inceput sa fie folosit in tratarea persoanelor care sufera de Alzheimer. In plus, imbunatateste ascutimea mintii, iar persoanele care il folosesc sunt mai alerti.

 

 

Sursa: Expandedconsciousness.com

 

Vizualizări: 5664
 

Cuvinte cheie: , , ,