Familie-Părinţi/Alimentatie sanatoasa

Principiile slabitului sunt date peste cap: Dieta cu carbohidrati

02 iulie 2011, , Vizualizări: ...

Daca pana acum carbohidratii erau huliti si taiati de pe lista oricarei cure de slabire, iata ca principiile dietei sunt date peste cap de doua colaboratoare ale revistei Health. Ellen Kunes, redactor sef, si nutritionista Frances Largman-Roth au scris cartea „Dieta iubitorilor de carbohidrati” in care lauda proprietatile miraculoase ale mult infieratelor substante. Cele doua sustin ca metabolismul este accelerat de carbohidrati si ca poti slabi in jur de trei kilograme pe saptamana chiar daca mananci paine, cartofi, paste sau orez. Potrivit autoarelor cartii, regimul bogat in carbohidrati ofera organismului energia de care are nevoie pe parcursul zilei, spre deosebire de dietele restrictive care slabesc corpul. Alte avantaje ale dietei cu carbohidrati sunt reprezentate de faptul ca este redus apetitul, sunt sporite arderile si se reduce grasimea ce se depune in zona abdomenului. „Cu totii au suferit o spalare de creier in ceea ce priveste consumul de carbohidrati. Dar am primit un mesaj gresit. Daca-i alegi pe cei buni, daca tii portiile sub control, carbohidratii se pot transforma in glontul magic impotriva kilogramelor in plus. Aceste alimente iti dau energie, iti reduc foamea si sporesc arderile”, spune Frances Largman-Roth.

 

Inceputul

Ca in orice dieta, inceputul este mai greu. In prima etapa, de 7 zile, a dietei, nu trebuie sa se depaseasca patru mese pe zi cu un aport de 1200 de calorii. Se va elimina astfel balonarea si se poate slabi pana la 2,5 kg. Urmeaza etapa a doua, de 21 de zile. Se creste numarul de mese la 5 si aportul de calorii la 1600 pe zi. O data pe saptamana se da liber la ciocolata, placinta cu mere, doua beri light sau sau pahare de vin. Alimentele recomandate in aceasta dieta sunt: painea din faina integrala, paste din faina integrala, cereale integrale, orez brun, ovaz, cartofi, banane, fasole, mazare, alune, mere, broccoli, castraveti, friptura, somon, oua, pui, branza, ciocolata, ceai verde.

Autoarele incurajeaza, de asemenea cititorii sa faca sport pentru a scapa si mai usor de kilogramele in plus: exercitii cu haltere de doua-trei ori pe saptamana. Daca intr-una din zile nu mai aveti chef de ridicat greutati, puteti trece la aerobic sau la o plimbare pe jos sau cu bicicleta.

 

Critici

Pe site-ul everydiet.org exista si pareri contra in ceea ce priveste aceasta carte:

–         titlul cartii este usor inselator, avand in vedere faptul ca pizza, prajiturile, gogosile sau inghetata nu sunt incluse in lista carbohidratilor permisi;

–         dieta incurajeaza consumul de produse procesate cum ar fi fulgii de porumb sau chipsurile de cartofi;

–         cele 1200 de calorii pe zi de la inceputul dietei sunt prea putine, mai ales pentru o persoana care face si miscare fizica

–         cele 3,5 kg in minus pe care autoarele le garanteaza la sfarsitul a 30 de zile de dieta se vor pierde mai degraba datorita scaderii numarului de calorii si a intensificarii activitatii fizice decat datorita calitatii carbohidratilor.

Cuvinte cheie: ,

Scrie și tu
Nu necesită conectare click aici pentru toate intrebarile
Aboneaza-te
la Newsletter-ul zilnic
Primeste pe mail noutatile Sfatulparintilor.ro

Recomandări

Cele mai noi

Vezi cele mai noi 100 de articole

Cele mai citite din categorie

Comentarii (2)

  1. asminasmin spune:

    bun articol

  2. claudia79 spune:

    minunat articol va multumesc frumos

Comenteaza

Meniu